Städat bort sommaren :-(

Kom hem kl 07.30 i morse från jobbet och stupade direkt i säng! Vaknade kl 12.20 och hoppade in i duschen direkt, åkte sedan ut till mor och far för att plocka ur alla saker i båten samt hjälpa pappsen med att plocka in lite utemöbler. Den årliga skattjakten i båten då man bla plockar ur dynor och allt annat som hör båtlivet till blev en ren besvikelse i år!!! Det brukar alltid dyka upp lite alkoholhaltiga drycker lite här och var men det blev ett riktigt bottennapp denna höst! Hittade endast ett halvt paket med salta crackers och 3 pkt koncentrerad måltidsdryck!!!! Bättre lycka nästa höst kanske? Är nu åter igen på jobbet och börjar inse att jag har börjat sova alldeles för lite sen jag kom tillbaka från semestern! Är ständigt seg och trött i kroppen! Behöver verkligen börja jobba dagtid nu då det sliter oerhört både på kroppen och psyket att vara uppe hela nätterna! Så samtalet från min chef kom verkligen lägligt igår kväll. Hon ringde och undrade om jag var intresserad av att börja jobba dagtid på Huddinge sjukhus from 1 oktober. Jag tackade ja direkt och kommer få besked i mitten av veckan som kommer om det blir verklighet eller inte. Dagtjänsten på Huddinge sjukhus innebär också att jag slippar jobba 2 helger på raken utan det blir varannan helg istället!!! Annars hoppas jag fortfarande på en "tjänst" som kan bli aktuell under hösten vilket innebär mån-fre och kontorstid, bara att hålla tummarna!!!

Ha en trevlig lördagskväll gott folk!
Själv tillbringar jag min bland akut sjuka på Danderyds akuten!!!!

Det finns alltid en morgondag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0