Glad kille!!!

Jobbar som sagt mina sista nätter på Danderyds sjukhus och har inte vetat vart jag ska jobba eller hur jag ska jobba från och med 1 Okt. Ringde min chef idag och skulle kolla vad som händer då vi har småpratat lite om hur vi ska göra från och med 1 Okt. Hon sa då att det finns en tjänst ordnad till mig men kunde inte säga vad det var för något då sekretess råder. Hon kan inte säga något innan kl 12.00 den 1 Okt. Det enda jag kunde få reda på var vilka arbetstider och dagar det var och att hon kände på sig att jag skulle bli nöjd. Jag har en liten liten liten aning om vad det kan vara (kan ju ha fel också)! Klart redan nu är att det inte blir nåt mer nattjobb vilket känns så otroligt skönt att få slippa dock jobbar jag varannan helg men det överlever jag! Visserligen blir det långa dagar nu när jag kommer börja arbeta dag (kl 07-19) men jag får ju tillbaka ett socialt liv som nästan helt förvinner när man jobbar natt, nu kan man ändå göra nåt roligt den stunden man är ledig efter jobbet!

Tänk att bara få komma hem och mysa i soffan en stund innan man ska gå och lägga sig tillsammans med sin älskade istället! Det har kännts som lyx för mig att gå och lägga sig och sova samtidigt som min älskade om kvällarna, varit alldeles för få sådana kvällar!!! Oftast har det sett ut som så att man har fått ca 2 timmar tillsammans innan jag åkt till jobbet vilket har kännts jätte tungt emellanåt.

Är så skitglad över att slippa nattjobb, nästa mål är att jobba helgfria vardagar! Har eventuellt ett sån tjänst på gång men det är bit dit än......




Kommentarer
Postat av: Noelia

Weeee! :) Puss

2009-09-29 @ 20:45:30
URL: http://sillon.blogg.se/
Postat av: Jockemannen

Sötnos!!! :) Puss

2009-09-29 @ 21:25:20
URL: http://jockemannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0